Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zobrazení amerických sériových vrahů 70. let ve filmu
Michal, Jan ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Tato diplomová práce se primárně zaměřuje na analýzu filmových zpracování vybraných případů sériových vrahů ze 70. let na území Spojených států (Zodiac, Ted Bundy, John Wayne Gacy, David Berkowitz a Jeffrey Dahmer). Hlavním cílem je pak postihnout prezentaci tohoto patologického jevu, který zaznamenal vzestup právě v 70. letech, prostřednictvím klasifikace sestavené z poznatků naratologie / literární teorie. Prezentace pak je dále realizována komparací těchto pěti souborů vybraných filmových zpracování s důrazem na zaznamenání rozdílů a společných prvků v žánrové a tematické rovině, v perspektivě narace (fokalizaci), explicitnosti, schopnosti vyprávět obrazem i v rekonstrukci fikčních světů. Nedílnou součástí práce je i teoretická část, ve které jsou definovány základní pojmy problematiky a případové studie zmíněných pěti případů obsahující jejich reálie. Tímto postupem tak lze lépe zaznamenat odklon fikčních světů od reality. Popsanou analýzou byla sestavena typologie filmové prezentace této problematiky a prostřednictvím studií z příslušných databází byly popsány další dílčí okruhy - dlouhodobá relevance tématu, fascinace veřejnosti i médií tímto patologickým jevem.
Sebeupálení Jana Palacha - od reality a novinových/TV zpráv k filmovému zpracování, až po filmové recenze filmu Hořící keř.
Machálková, Zuzana ; Novotný, David Jan (vedoucí práce) ; Šobr, Michal (oponent)
Diplomová práce nesoucí název "Sebeupálení Jana Palacha - od reality a novinových/TV zpráv k filmovému zpracování, až po recenze filmu Hořící keř" se zabývá tím, jak se autoři Hořícího keře rozhodli pojmout toto třídílné drama vzhledem k reálným událostem, ze kterých vychází. Práce si klade za cíl zjistit, do jaké míry se jedná o film s dokumentárními prvky, které autora drží v mezích realističnosti, a do jaké míry jde o hraný film, jenž může skutečnosti měnit na základě filmových prvků a práce s vnímáním diváka, a to takovým způsobem, aby divák po zhlédnutí filmu neměl mylné představy o tom, jaká byla realita, o níž film pojednává. Práce se rovněž zabývá mediálním obsahem týkajícím se osoby a činu Jana Palacha, což je rozděleno na období před rokem 1989 a po roku 1989, přičemž cílem je zjistit, jak se lišil nejen obsah novinových a televizních zpráv, ale také kvantita těchto obsahů, které o Palachovi referovaly, v době totality a v době demokracie.
K filmovým realizacím Babičky (adaptace jako intertextuální problém)
VÁCLAVOVÁ, Kateřina
Cílem této bakalářské práce je nalézt a srovnat rozdíly mezi dvěma filmovými zpracováními Babičky od Boženy Němcové. Rozdíly se budou týkat času, děje, tradic, zvyků, prostředí a zejména situací, které se nacházejí jak v knize, tak také v obou filmech, které jsou od sebe vzdáleny 31 let (1940, 1971). Práce vychází z informací získaných během studia, z osobních zkušeností, četby a zájmu o českou literaturu 19. století, dále z primární literatury a sekundární literatury.
Výtvarná koncepce filmu "Vlci a psi" podle scénáře Marka Epsteina - filmové zpracování historické situace po skončení druhé světové války v Evropě na příkladech české a světové kinematografie.
Dubenský, David ; KOUTSKÁ, Kateřina (vedoucí práce) ; IBLOVÁ, Radmila (oponent)
Praktická část diplomové práce se zabývá výtvarným zpracováním scénáře Marka Epsteina Vlci a psi. Scénář tématizuje historickou situaci po skončení druhé světové války v Evropě, konkrétně odsun sudetských Němců z bývalého Československa v roce 1945. Praktická část diplomové práce přináší vizuální koncept a strukturu, která je prezentována návrhy dekorací a scén. Dekorace jsou vizualizovány barevnými perspektivními pohledy, návrhy jednotlivých staveb a schématickými výkresy. Teoretická část diplomové práce se zabývá rozbory a charakteristikami uvedených filmových děl, která s danou problematikou úzce souvisí a tématizují podobnou historickou situaci filmovou řečí. V jednotlivých rozborech je představena jejich vizuální stránka a struktura. Výsledky teoretické práce byly jedním z podkladů pro definici a vizualizaci praktické části diplomové práce. Dalším důležitým teoretickým zdrojem bylo studium dobových referencí, dokumentů a internetových portálů zabývajících se daným tématem. Výsledky diplomové práce mohou sloužit jako zdroj zajímavých informací pro veřejnost, jako inspirace pro filmové produkce, nebo jako studijní materiál studentům vysokých škol s podobným zaměřením.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.